نمونه اجرای سقف کاذب بانک بصورت پلکانی با کناف

سقف کاذب کناف پلکانی

نمونه اجرای سقف کاذب بانک بصورت پلکانی با کناف

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بوسیله کناف می توان هر طرحی را بر روی سقف پیاده سازی نمود. از طرح های ساده گرفته تا پیچیده ترین طرح ها. گاهی کناف را می توان به عنوان متریال پوششی برای اجرای سقف ساده مورد استفاده قرار داد. در این صورت کناف به شکل ساده مورد استفاده قرار گرفته است. گاهی هم می توان کناف را برای اجرای طرح های دکوراتیو مورد استفاده قرار داد. استفاده از کناف به شکل یک متریال دکوراتیو برای اجرای سقف کاذب، یکی از مرسوم ترین موارد کاربرد این متریال است.

ما در وب سایت پارس آوات تا کنون نمونه های بسیار زیادی از اجرای کناف را با شما به اشتراک گذاشته ایم. برای مشاهده نمونه های اجرای شده کناف می توانید از طریق لینک های زیر، بیش از چند هزار نمونه کار را مشاهده نمایید:

گالری تصاویر اجرای کناف برای سقف کاذب و دیوار

عکس طرح های کناف کاری سقف منزل، دفتر کار و …

در این بخش قصد داریم نمونه ای را با شما به اشتراک بگذاریم که شاید کمتر چنین طرحی را دیده باشید. یعنی استفاده از کناف برای اجرای سقف کاذب بصورت پلکانی.

همانطور که در تصویر بالا و تصاویر پایین مشاهده می نمایید، در این پروژه سقف کاملا بلند است. وقتی سقف بلند باشد، شما می توانید طرح ها و ایده های مختلفی را بر روی سقف اجرا نمایید. از طرح های ساده و مدرن گرفته تا طرح های پیچیده.

برای اجرا چنین سقفی ابتدا، شاسی کشی کناف مطابق نقشه ها و ابعاد و اندازه ها اتجام می شود و سپس ورق های کناف بر روی شاسی کشی انجام شده نصب می گردد.

سقف کاذب کناف پلکانی

سقف کاذب کناف پلکانی

طرح ساده یا پیچیده برای سقف کاذب؟

این طرح پلکانی که در تصاویر مشاهده می نمایید، در واقع همان باکس نور مخفی دور تا دور است. اما ارتفاع زیاد این امکان را داده است که باکس های نور مخفی بصورت طبقاتی کار شوند. برای فضاهای اداری و تجاری که سقف با ارتفاع مناسب در اختیار دارند، می توان از چنین طرح هایی استفاده نمود.

اما اگر ارتفاع سقف استاندارد باشد (همان ارتفاع حدودا ۲.۸۰ متر)، معمولا اجرای چنین طرح های طبقاتی پیشنهاد نمی شود. بلکه باید سقف کاذب را به ساده ترین شکل ممکن به صورتی که کمترین فاصله را از سقف اصلی داشته باشد، اجرا نمود. دلیل این امر این است که سقف کاذب و باکس نور مخفی معمولا جهت زیبایی بیشتر به فضای اضافه می شوند. اگر قرار باشد که سقف کاذب سبب شلوغی فضا شود و بجای زیبا شدن سبب شلوغ شدن کار شود، اصلا جذاب نخواهد بود. بنابراین بهتر است که سقف کاذبی که در فضا اجرا می شود، اولا با ماهیت و کاربرد فضا هماهنگ باشد و ثانیا سبب زیبایی کار شود و اثر عکس نگذارد.

در فضای با کاربری مسکونی معمولا چنین سقف هایی پیشنهاد نمی گردد. اگر قرار است در فضای مسکونی سقف کاذب کار شود، باید تا حد امکان نسبت به ساده نگه داشتن سقف کاذب اهتمام داشت. چرا که سقف های شلوغ به لحاظ روانشناسی در بلند مدت سبب خستگی و آشفتگی می شوند. نه تنها در مورد باکس نور مخفی یا طرح های طبقاتی و پلکانی، بلکه این موضوع در مورد هر طرحی که قرار است بر روی سقف کاذب منزل مسکونی اجرا شود، صادق است.

اما در فضای با کاربری تجاری و اداری، دست ما کمی بازتر است و می توان منطبق بر نیاز و شرایط و کشش فضا و محیط، از طرح های دکوراتیو دیگر هم استفاده نمود و حتی کمی کار را شلوغ تر نمود. مانند اجرای سقف کاذب بانک بصورت پلکانی که در این بخش مشاهده نمودید.

البته باید به هزینه های کار هم توجه داشت! چرا که هر قدر متراژ کناف مصرفی کار بالاتر برود و یا اجرای سقف کاذب با توجه به پیچیدگی، نیاز به زمان بیشتری داشته باشید، هزینه ی کناف کاری نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین علاوه بر فاکتور رعایت سادگی یا پیچیدگی طرح سقف کاذب ، باید به هزینه های کار نیز توجه نمود و بر این اساس نسبت به انتخاب طرح تصمیم گیری نمود.

اگر در رابطه با اجرای کناف و نحوه انجام آن نیاز به اطلاعات بیشتر و یا مشاوره دارید، می توانید با مشاورین خود در پارس آوات در تماس باشید. همچنین برای استعلام قیمت کناف، سفارش اجرای پروژه و درخواست بازدید پروژه، می توانید با ما در تماس باشید.

شرکت کناف پارس آوات

عرضه و اجرای سیستم های کناف

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>