طرح های کناف دیواری

کناف دیواری
دیوار دکوراتیو کناف

مدل ها و طرح های کناف دیواری

بسیاری از ما و شما فکر می کنیم که کناف تنها برای اجرای سقف کاذب ، سقف دکوراتیو ، سقف نور مخفی و … به کار می رود. اما واقعیت این است که کناف دیواری نیز یکی از مهم ترین کاربرد های کناف است. یعنی استفاده و کاربرد کناف بر روی دیوار. در ادامه قصد داریم به بررسی سه مدل کاربرد کناف برای دیوار یا همان کناف دیواری بپردازیم. اگر به دنبال دانستن راه های اجرای کناف بر روی دیوار هستید و می خواهید با نمونه کارهای اجرای کناف بر روی دیوار بیشتر آشنا شوید، دعوت می کنیم در ادامه با پارس آوات همراه باشید.

  • دیوار دکوراتیو کناف
  • دیوار جدا کننده کناف
  • کناف به عنوان متریال پوششی

اما پیش از بررسی موارد اشاره شده، ابتدا می خواهیم به همراه شما بررسی کنیم که آیا اصلا کناف برای استفاده به عنوان دیوار مناسب است یا خیر! شاید خیلی از شما ندانید که جنس کناف چیست و باید به چه صورت اجرا می شود. بنابراین خوب است که ابتدا با ماهیت کناف آشنا شوید تا بهتر و دقیق تر بتوانید در مورد استفاده از کناف دیواری تصمیم گیری نمایید.

کناف که با نام گچ برگ نیز شناخته می شود در حقیقت عبارت است از ورق ها یا پنل های آماده گچی. این ورق های گچی در کارخانه کناف آماده سازی می شود و سپس برای اجرا و نصب روانه بازار می گردد. روال اجرای کناف به این شکل است که در هر قسمتی که قصد کناف کاری داریم ، ابتدا سازه کناف یا شاسی کشی کناف انجام می شود و سپس این ورق های گچی از طریق پیچ بر روی این سازه نصب می شود.

پس کناف دارای یک سازه است. سازه کناف از ورق های گالوانیزه تشکیل می شوند. وزن این سازه بسیار سبک خواهد بود اما مقاومت بسیار بالایی دارد. پس به لحاظ استحکام و مقاومت می توانید با خیال راحت روی کناف حساب کنید!

این را هم باید بدانید که کناف به دلیل ساز و کاری که دارد به شما این قابلیت را می دهد که بتوان هر طرحی را با آن اجرا نمود. از طرح های منحنی و دایره ای گرفته تا طرح های ساده.

کناف در دسته متریال های خشک جای می گیرد. یعنی بلافاصله پس از کناف کاری می توان روی کناف را نقاشی نمود و مانند گچ ، نیازی به زمان برای خشک شدن گچ وجود ندارد. از طرف دیگر زمان مورد نیاز برای اجرای کناف بسیار سریع است. پس در کل کناف متریالی است که بسیار سریع اجرا می شود و از طرف دیگر بسیار سریع خشک می شود. این موضوعات باعث می شود در وقت شما صرفه جویی بسیار خوبی گردد.

کناف دیواری
دیوار دکوراتیو کناف

دیوار دکوراتیو کناف یا کناف دیواری

یکی از موارد پر کاربرد کناف این است که بوسیله این متریال، کارهای دکوراتیو بر روی دیوار اجرا نماییم. از جمله دیوارهای دکوراتیو می توان به دیوار پشت تلویزیون ، اجرای  قفسه و شلف با کناف و … اشاره نمود. این مدل از اجرای کناف را مردم با نام کناف دیواری می شناسند.

سازه های کوچک و سبک کناف که با سرعت بالایی اجرا می شوند و معمولا هدف از آنها ایجاد فضایی است که علاوه بر زیبایی و حالت دکوراتیو بودن بتوان بر روی آنها دکوری هم قرار داد.

در تصاویر زیر می توانید نمونه های مختلف از اجرای کناف دیواری دکوراتیو را مشاهده نمایید. برای بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک نمایید.

دیوار جداکننده کناف

یکی دیگر از مهم ترین کارکردهای کناف این است که شما می توانید بوسیله آن ، دیوارهایی برای جدا کردن فضاهای مختلف ایجاد نمایید. مثلا می توانید در دفتر کار و یا منزل ، جلوی سرویس بهداشتی را از طریق یک دیوار جدا کننده کناف کاملا بپوشانید. و یا اینکه بخشی از فضای خانه یا دفتر کار را از طریق دیوار جدا کننده از بقیه فضاها جدا نمایید و مثلا اتاقی را ایجاد نمایید.

دیوارهای جداکننده کناف معمولا ۱۰ سانتی متری هستند. برای اجرای دیوار جداکننده کناف ابتدا سازه کناف از کف تا سقف اجرا می گردد و سپس ورق های کناف بر روی این سازه نصب می گردند. وسط دیوار کناف خالی است و می توان در میان دیوار از عایق پشم و سنگ استفاده نمود که هم به لحاظ صدا و هم حرارت فضا را عایق می نماید. به لحاظ استحکم نیز دیوارهای جدا کننده کناف مانند یک دیوار ساده هستند و مقاومت بسیار خوبی دارند.

کناف به عنوان متریال پوششی

یکی دیگر از کاربردهای کناف این است که می توان از آن به عنوان پوشش اصلی دیوار استفاده نمود. یعنی اینکه بجای اینکه بر روی لایه سفت کاری ساختمان از گچ استفاده شود، از کناف استفاده می شود. در ساختمان های نوساز استفاده از کناف به جای گچ کاری مرسوم است. یکی از بزرگترین کاربردهای کناف به عنوان متریال پوششی دیوار این است که شما می توانید از عایق پشم و سنگ استفاده کنید تا بین واحدهای ساختمان عایق صوتی و حرارتی ایجاد نمایید.

از جمله مزایای دیگر این کار این است که دیوارها بسیار سریع اجرا می شوند و پس از اتمام کناف کاری نیز دیگر نیاز به زمان برای خشک شدن گچ نخواهید داشت و می توان سریعا نسبت به نقاشی اقدام نمود.

اگر قصد اجرای کناف دیواری و یا سقف کاذب کناف دارید ، می توانید با مشاورین خود در شرکت کناف پارس آوات در تماس باشید. علاوه بر این اگر در رابطه با خود کناف سوالی دارید و یا می خواهید در مورد نحوه و زمان مورد نیاز برای کار و همچنین استعلام قیمت روز کناف اطلاعات کسب نمایید، می توانید با ما در تماس باشید:

۰۹۱۲-۸۹۱۱-۷۳۴

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

 

شرکت کناف پارس آوات

عرضه و اجرای سیستم های کناف در تهران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>