سقف کاذب مدرن کناف در طراحی داخلی ساختمان

طراحی داخلی ساختمان  و سقف کاذب مدرن کناف

در این مطلب قصد داریم به بررسی سقف کاذب مدرن کناف در طراحی داخلی ساختمان بپردازیم. اگر نمی دانید کناف چیست و چه کاربردهایی دارد، اگر نمی دانید سقف کاذب چیست و چگونه باید آن را ایجاد نمود و چه متریال هایی برای کار لازم است، اگر نمی دانید به چه شکل می توان یک سقف کاذب مدرن را برای ساختمان پیاده سازی نمود، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. زیرا اطلاعات مفیدی در این رابطه را گردآوری نموده ایم.

کناف چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کناف عبارت است از ورق های گچی فشرده که با نام گچ برگ نیز شناخته می شوند. ورق های گچی ترکیب خاصی از گچ هستند و بصورت خشک ارائه می شوند. یعنی وقتی شما اینطور در نظر بگیرید که ابعاد مشخصی از گچ خشک که بصورت ورقه ای وجود دارند و می توان از آن به همراه سازه ها فلزی (ورق های گالوانیزه) برای ساخت سقف کاذب، سقف اصلی، دیوار جداکننده و … استفاده نمود. کاربرد کناف بسیار گسترده است و در مطلبی بصورت مجزا به این موضوع خواهیم پرداخت و موارد استفاده آن را تشریح خواهیم نمود.

سقف کاذب کناف چیست؟

همانطور که پیش تر اشاره نمودیم، کناف کاربردهای متنوعی دارد. این متریال هم می تواند به عنوان پوشش اصلی دیوار و سقف (به جای گچ کاری سنتی ساختمان) و هم برای ساخت دیوار و سقف کاذب مورد استفاده قرار گیرد. سقف کاذب عبارت است از سقفی که زیر سقف اصلی ساختمان ایجاد می شود. این سقف حالت دکوراتیو دارد و معمولا برای نورپردازی و مدرن سازی فضای ساختمان، منزل و محیط کار، به سقف اصلی اضافه می شود. حل می توان سقف کاذب را با متریال های گوناگونی اجرا نمود. از جمله دیگر متریال ها که شاید با آن آشنا باشید و تمام شده ی آن شبیه اجرای کناف است، استفاده از سیستم گچ و رابیتس است. در سیستم گچ و رابیتس، از گچ کاری معمولی استفاده می شود. سالهاست که سیستم گچ و رابیتس منسوخ شده است و سیستم اجرای کناف برای سقف کاذب جایگزین آن شده است. این موضوع چند دلیل اصلی دارد:

  • اول اینکه قیمت تمام شده کار با کناف پایین تر از سیستم های دیگر نظیر گچ و رابیتس خواهد بود.
  • دوم اینکه کناف بسیار سریع اجرا می شود. به عنوان مثال اجرای سقف کاذب برای یک نشیمن ۳۰ متری ۲ روز زمان خواهد برد!
  • سوم اینکه به دلیل خشک بودن کناف ، بلافاصله بعد از کناف کاری می توان اقدام به نقاشی نمود و این موضوع سبب می شود تا کار بازسازی و ساخت بسیار سریع جلو برود. در سیستم های گچکاری سنتی، شما باید برای نقاشی صبر کنید تا گچ خشک شود!
  • دلیل چهارم قابلیت پیاده سازی انواع طرح های مختلف بر روی سقف ، دیوار ، دیوار پشت تلویزیون و … با کناف است. وقتی از کناف استفاده می کنید، دست شما در اجرای کار بسیار باز خواهد بود و می توانید طرح های مختلفی را در هر بخشی از ساختمان پیاده سازی نمایید.

استفاده از کناف مزایای دیگری نیز دارد که در مطلب مرتبط به آنها خواهیم پرداخت.

سقف کاذب مدرن کناف

و اما موضوع اصلی که در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم، سقف کاذب مدرن کناف است. همانطور که اشاره نمودیم بوسیله کناف می توان طرح های مختلفی را بر روی سقف پیاده سازی نمود. اگر خواهیم فضایی مدرن داشته باشیم، باید بدانیم ویژگی های طرح مدرن چیست! طرح مدرن طرحی است که در آن معمولا خطوط کار صاف هستند و خیلی شلوغ نیست و البته به شکلی کاملا متفاوت نسبت به طرح های قبلی کار شده است! نمونه موردی این موضوع را می توان در کناف کاری ساختمان که در ادامه آمده است، مشاهده نمایید.

یک ساختمان شامل بخش های مختلفی است. به عنوان مثال ساختمان مسکونی شامل بخش هایی نظیر پارکینگ، راهروها و راه پله ها و در نهایت داخل واحد ها می باشد. داخل واحد مسکونی نظیر شامل بخش هایی نظیر پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می شود. در همه این بخش ها، می توان از کناف برای سقف ایجاد سقف کاذب استفاده نمود. اگر سقف کاذب به شکل مدرن باشد، در نهایت کار ساختمان به شکل مدرن خواهد بود.

از این موضوع غافل نشویم که یکی از دلایل اصلی استفاده از کناف برای سقف کاذب، بحث نورپردازی و ایجاد نورمخفی است. نور مخفی زیبایی بسیار زیادی دارد و البته تاثیر بسیار زیاد در مدرن به نظر رسیدن فضا. ما به عنوان شرکت کناف و کناف کار، معمولا در هنگام کناف کاری، مطابق نظر کارفرما و تجربه، جای لایت ها را برای نور مخفی در می آوریم و سپس برق کار این لایت ها را بر روی کار نصب می کند. نمونه این سیستم کناف کاری مدرن در بخش های مختلف ساختمان و نورپردازی مدرن بر روی سقف کاذب را می توانید در تصاویر ارائه شده در ادامه مشاهده نمایید.

برای سفارش خرید و اجرای کناف، دریافت اطلاعات و مشاوره در رابطه با اجرای سقف کاذب و …، می توانید با مشاورین خود در پارس آوات در تماس باشید. همچنین، برای اطلاع از قیمت کناف نیز می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:

قیمت کناف

شرکت کناف پارس پارس آوات

عرضه و اجرای سیستم های کناف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>