اجرای سقف کاذب دکوراتیو در آپارتمان مسکونی نیاوران

اجرای سقف کاذب دکوراتیو، کناف کاری سقف

اجرای سقف کاذب دکوراتیو در آپارتمان مسکونی نیاوران

همانطور که احتمالا می دانید، یکی از بزرگترین کاربردهای کناف ، استفاده از آن برای کارهای دکوراتیو است. کناف متریالی است چند منظوره. به این معنا که از کناف ، هم به عنوان یکی از متریال های اصلی ساختمان استفاده می شود و هم به عنوان یک متریال مناسب برای اجرای کارهای دکوراتیو از جمله اجرای سقف کاذب دکوراتیو .

به عنوان توضیح بیشتر در این رابطه باید این طور گفت که در ساختمان های نوساز، از ورق های کناف برای پوشاندن سقف و دیوار استفاده می شود و دیگر از گچ و گچکاری استفاده نمی شود. کناف از طرفی متریالی بسیار سبک است و وزن زیادی به سازه ساختمان تحمیل نمی کند که این یک نقطه قوت بزرگ در مهندسی سازه به شمار می رود و از سوی دیگر، کناف متریالی بسیار سریع در اجرا است. کناف در دسته متریال های خشک دسته بندی می شود. یعنی مانند متریالهایی نظیر سیمان و گچ، نیازی به آب ندارد. ورق های کناف، ترکیبی از گچ در حالت فشرده هستند و بصورت آماده بر روی دیوار نصب می گردند. در نهایت اینکه به همین دلیل به سرعت صفحات نصب شده و وقت زیادی نمی گیرند. به محض اتمام کار کناف کاری ، می توان شروع به بتونه کاری و نقاشی ساختمان نمود. یعنی مانند گچکاری نیاز به خشک شدن گچ نخواهیم داشت. به دلیل اجرای سریع و آماده بودن کار برای نقاشی پس از اجرای کناف ، این متریال را در دسته مصالح ساختمانی سریع دسته بندی می کنند.

اجرای سقف کاذب دکوراتیو

در پروژه ای که در این مطلب مشاهده می کنید، جنبه دکوراتیو کناف مطرح است. در این آپارتمان که در منطقه نیاوران تهران واقع شده است، کناف بصورت باکس نور مخفی یا به اصطلاح عامینه بصورت اتوبوسی در فضای آشپزخانه نشیمن و اتاق خواب مورد استفاده قرار گرفته است. این باکس های نور مخفی دورتادور فضا چرخیده اند و لایت ها، هم زیر باکس ها بصورت مشخص و هم بصورت مخفی در فضای بالای باکس کار شده اند. این مدل استفاده از این متریال، بسیار مرسوم و محبوب است و البته نباید از زیبایی آن هم غافل شد.

اگر در رابطه با اجرای این مدل کار سوالی در ذهن دارید، باید اینطور بگوییم که برای این مدل کار، ابتدا سازی کناف با ابعاد مشخص، بر روی سقف پیاده سازی می شود و پس از آن، ورق های کناف بر روی این سازه بوسیله میخ و پیچ نصب می گردند. همانطور که اشاره شد، کناف سبک است. در واقع سازه کناف و ورق کناف هر دو بسیار سبک هستند و از این رو وزنی به سازه ساختمان تحمیل نمی گردد.

اجرای کار هم بسیار سریع است و در مدت زمان کوتاهی کناف نصب شده و پس از آن ، بتونه کاری انجام شده و در نهایت نقاشی صورت می گیرد. سپس می توان در جاهایی که از پیش بر روی صفحات کناف نعیین شده اند، اقدام به نصب لایت ها نمود. مانند آنچه در تصاویر می بینید.

لازم به ذکر است تصاویری که در این بخش مشاهده می نمایید، مربوط به شرکت کناف پارس آوات نیست و به عنوان یک پروژه نمونه در این بخش ارائه گردیده است. این کار توسط استودیو معماری آرشی فرم طراحی و اجرا شده است.

در نهایت اینکه، چنانچه قصد خرید، سفارش اجرا و یا نیاز به مشاوره در زمینه اجرای کناف دارید، می توانید با مشاورین خود در پارس آوات در تماس باشید. ما همواره از شنیدن صدای شما خوشحال خواهیم شد.

اجرای سقف کاذب دکوراتیو، کناف کاری سقف اجرای سقف کاذب دکوراتیو، کناف کاری سقف اجرای سقف کاذب دکوراتیو، کناف کاری سقف

در این مطلب به بررسی نمونه ی پروژه ی اجرای سقف کاذب دکوراتیو با کناف پرداختیم. در صورتی که نیاز به توضیحات بیشتر داریدف می توانید با شرکت پارس آوات در تماس باشید.

شرکت کناف پارس آوات

عرضه و اجرای سیستم های کناف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>